Aquesta setmana celebrem el Dia universal dels Drets dels Infants, el 20N. Una data especialment rellevant en el món educatiu i social, que enguany, des de Fundesplai treballem a les escoles i esplais a través de la nostra proposta educativa “Amb veu i en peu”.

Els Drets dels infants són els drets que tenen tots els infants i adolescents, i si la societat no assegura aquests drets, cal reivindicar-los. Els infants i adolescents són persones amb veu pròpia que mereixen protecció i oportunitats per créixer de manera plena. Aquests drets estan recollits a la Convenció sobre els Drets de l’Infant 1989 que engloba els drets de supervivència, els drets de desenvolupament, els drets de protecció i els de participació.

Enguany, la nostra proposta educativa “Amb veu i en peu” hi està estretament relacionada. Una proposta per a la pau i la democràcia que té l’objectiu de contribuir a la construcció d’una pau justa i positiva i a l’enfortiment d’una democràcia participativa mitjançant l’educació transformadora dels infants i joves.

Durant tota la setmana des de Fundesplai ens centrem en el repte col·lectiu de reclamar l’article 55: “el dret a viure en un món de Pau” un article que no està recollit a la convenció del 1989 però que cal reivindicar.

Reclamem que totes les nenes i tots els nens tinguin el dret de créixer en un món de pau, lliure de violències, conflictes armats, por i injustícies. I tinguin dret a somiar, a jugar, a estimar i a ser estimats i estimades en un entorn segur i pacífic.

Infant llegint dia 20N xarxes socials
Cartell 20N proposta educativa xarxes socials
Infants dia dels drets dels infants xarxes socials

En aquests vídeos els nens i nenes ens parlen sobre l’article 55 i el Dret a viure en un món de Pau: ens parlen de les oportunitats, del desig de viure en un món sense guerres ni conflictes, de la felicitat i l’ajuda mútua.

Al llarg d’aquesta setmana els infants i joves des del Temps Educatiu del Migdia i els esplais participen en diferents activitats i dinàmiques per ajudar els infants a conèixer i respectar aquests drets, fomentar la convivència, desenvolupar empatia, donar-los veu, promoure responsabilitat i crear un entorn segur i just per a tothom.

Hem reflexionat, hem fet jocs de pistes i gimcanes, i també moltes manualitats com milers i milers de grues de papiroflèxia per reivindicar la Pau.

Així s’ha celebrat a les escoles el DUDI
Si t’ha agradat aquesta entrada, comparteix-la a les xarxes!

No et perdis cap entrada del nostre blog especialitzat en recursos educatius!

Política de privacitat

Necessites Temps Educatiu del Migdia?

Estàs buscant una entitat que gestioni el menjador escolar o Temps Educatiu del Migdia de la teva escola? Contacta amb nosaltres i ens encarregarem de tot! Treballem en estreta col·laboració amb l'escola i l'AMPA o AFA. Suma't als migdies per un món millor: educació en valors i alimentació sana i sostenible.

SEGUEIX-NOS!

No et perdis cap entrada del nostre blog especialitzat en recursos educatius! Si et subscrius les rebràs directament al teu mail: fàcil, no?

  • Aquest camp només és per validació i no s'ha de modificar.
  • This field is hidden when viewing the form

Segueix-nos també a les xarxes socials

Som Fundesplai

Som Fundesplai, una entitat sense ànim de lucre amb la missió d'educar els infants i joves, enfortir les entitats de lleure i el Tercer Sector, millorar el medi ambient i promoure la ciutadania i la inclusió social, amb voluntat transformadora.

Els projectes i serveis del Món Escolar tenen l'objectiu d'oferir activitats de lleure educatiu de qualitat en el marc escolar.

Coneix Fundesplai