Avui 6 d’abril és el Dia Mundial de l’Activitat Física i ho volem celebrar amb aquesta proposta de 6 excursions a la natura, perquè l’activitat física té molts beneficis per a la nostra salut.
A més a més, els aires de primavera ens conviden a sortir en família a gaudir de les flors, els ocells, els colors… Durant aquests dies de vacances de Setmana Santa, aprofitem per sortir a caminar, descobrir indrets naturals que no coneixíem i enriquirnos amb activitats culturals.
Dels beneficis de les excursions amb els infants ja n’hem parlat altres vegades. El que està clar és que les excursions en família ens ajuden a desenvolupar els hàbits de vida saludables i enforteixen els vincles familiars.
Per aquestes vacances us proposem 6 sortides familiars repartides per franges d’edat.
I si voleu seguir caminant, també podeu explorar les propostes de Rutes Saludables de la Generalitat de Catalunya, o la nostra proposta educativa Camins, on trobareu molts més itineraris per descobrir paisatges increhibles!
[bctt tweet=”Gaudim dels colors de la primavera amb una bona excursió familiar a Setmana Santa”]
De 3 a 8 anys
Voltant per Gelida i el seu castell
Conèixer un castell i la seva posició estratègica; viatjar en un funicular preciós, fer un passeig per Gelida tot gaudint de la seva arquitectura modernista i noucentista, tastar dolços típics del poble com els gelidencs i els funilets… Tot això i més ens ofereix l’excursió que té com a eix el castell de Gelida.
Coordenades GPS del punt de partida : 41.448531,1.8633093
> Descarregueu-vos el PDF de l’excursió a Gelida
Anar pel camí de la creu de Begues entre masies
De 8 a 12 anys
Des d’Olesa pujar a Puig Ventós i les Espases
Coordenades GPS del punt de partida: 41.546840, 1.893500
> Descarregueu-vos el PDF de l’excursió a Olesa de Montserrat
Observar el vol dels voltors i altres rapinyaires
De 12 a 18 anys
Pujar al Matagalls, al bell mig del Montseny
Coordenades GPS del punt de partida : 41.8154053, 2.3829199
> Descarregueu-vos el PDF de l’excursió al Matagalls
Recórrer el Congost del Montrebei a la serra del Montsec
Aquesta excursió ens porta per un sender de gran bellesa paisatgística que recorre, excavant en la roca, el tall natural originat pel riu Noguera Ribagorçana, que separa Catalunya i Aragó. Dins l’itinerari es pot destacar la cova Colomera o la cova Negra de Corçà, així com ermites i torres de l’època medieval i masos que parlen de l’època en què hi havia habitants a la serra.Coordenades GPS del punt de partida : 42.03011, 0.6859011
> Descarregueu-vos el PDF de l’excursió al congost de Montrebei